2009年4月26日日曜日

昨日は年に1度のホームカミングデー。。


 一昨年初めて参加し、久しぶりに恩師の方々 先輩方の活躍に刺激をうけました。今回は、朗読劇「夏雲は忘れない」と箏曲を楽しませていただきました。お箏の演奏をききながら、そういえば 私、高校二年生のとき、アメリカに留学する前 お箏のクラブにちょっと所属したわ。。なんて 懐かしい記憶がよみがえってきたのでした。留学前、一生懸命日本文化を伝えようと茶道や日本舞踊を習ったり、平和公園にスライド写真を撮りに出かけてました。
         Homecoming day
Yesterday I went to the homecming day. I was the youngest, so I didn't see my friends. But I talked to my former teachers and saw how my big seniors take active parts in various fields.
This time I enjoyed koto performance and that reminded me of my days trying to learn about Japanese traditional cultures before going to America as an exchange student.

0 件のコメント:

コメントを投稿