2009年2月20日金曜日

一雨ごとに。。。

ここ最近雨でまた寒い日が続いていましたが、梅の花は、桜の花よりも強くしっかり咲いています。咲く時期に大きな違いがありますが、梅の木は桜の木よりごつごつしているのが特徴だそうです。梅も桜も私は、しだれが情緒あって素敵かなと思います。梅も桜もそして桃も全部薔薇科の植物。昨日は、寒々しい日でしたが 梅のつぼみに雨の雫がたまってなんか きらきらしてました。

Signaling the arrival of spring
It's already the middle of February. In Japan we say as we have rain, it becomes warmer day by day. While it is still very cold, the month is regarded as spring under the old Japanese calender. Plum blossoms are in full bloom.

0 件のコメント:

コメントを投稿